דיקנאט הסטודנטים

דקנית הסטודנטים: פרופסור ג'ני קורמן

ראש מינהל הדיקנאט: מירב אילון

ראש לשכת דיקנאט הסטודנטים: רותי רז בן־ברק

מרכזת בלשכת הדיקנאט: יעל ברגר

בית הסטודנט, קומה 3 , חדר 317

טלפון: 04-8240335, 04-8240334, פקס: 04-8240319

שעות הקבלה: ימים א׳-ה', בין השעות 15:00-8:00 .

דיקנאט הסטודנטים הוא הרשות המרכזית באוניברסיטה הפועלת לרווחת הסטודנטים והמטפלת בבעיותיהם האישיות, האקדמיות והכלכליות, תוך קיום קשר הדוק עם הגופים האקדמיים והמינהליים של האוניברסיטה וכן עם אגודת הסטודנטים.

סטודנטים יכולים לפנות לדיקנית הסטודנטים בשעות הקבלה, ימי ג', 11:00-13:00. ניתן לפנות גם במייל. פניות אנונימיות לא יטופלו. על פי בקשת הסטודנטים, יישמר חיסיון השם בפניה לרשות המוסמכת.

פעילות הדיקנאט מתרכזת בלשכת הדיקנאט וביחידות השונות: היחידה למצוינות אקדמית, המדור לנגישות ולקויי למידה, יחידת המלגות, יחידת המעונות, היחידה למעורבות חברתית, המרכז לפיתוח קריירה והיחידה לייעוץ פסיכולוגי.

א. לשכת הדיקנאט מרכזת את הפעילויות המפורטות להלן
 טיפול בפניות סטודנטים בנושאים אקדמיים או מינהליים, מתן מידע מתאים או העברת הפניה לגורם מטפל, תוך עדכון הפונים במצב הטיפול.
התאמות לסטודנטיות בהריון ולאחר לידה
סטודנטיות בהריון ולאחר לידה, וכמו כן סטודנטיות שנמצאות בתהליכים של טיפולי פוריות, אימוץ או קבלת ילד למשמורת או אומנה, זכאיות להתאמות והקלות על פי נוהל אוניברסיטאי.
למידע נוסף, היכנסו לאתר הדיקנאט :התאמות לסטודנטיות בהריון ולאחר לידה.
 מידע על זכויות סטודנטים המשרתים במילואים
אוניברסיטת חיפה עושה את מירב המאמצים כדי להקל על סטודנט השב משירות מילואים להשתלב בלימודיו, וכן להקל על סטודנט הורה (לילדים עד גיל 13) שבן או בת זוגו משרתים במילואים. ההקלות והשירותים יינתנו עם הצגת אישור על שירות מילואים. ההקלות האקדמיות ניתנות על ידי החוגים/פקולטות (למעט נקודות זכות, שניתנות על ידי דיקנאט הסטודנטים), שירותים נוספים ניתנים על ידי דיקנאט הסטודנטים, וישנן הטבות שניתנות על ידי אגודת הסטודנטים. למידע נוסף, היכנסו לאתר הדיקנאט מידע על זכויות סטודנטים המשרתים במילואים

ב. טיפול בפניות הנוגעות להטרדה מינית
במסגרת מאמצינו ליצירת סביבת הוראה ומחקר נעימה, אוניברסיטת חיפה פועלת כל העת למניעת הטרדות מיניות. בהתאם לכך, נדרשים כל חברי הסגל והסטודנטים להשלים לומדה ייעודית למניעת הטרדה מינית. במהלך הצפייה בלומדה, נחשפים בפני הצופים החוק למניעת הטרדה מינית והאופן בו הוא מיושם באוניברסיטת חיפה.  טיפול בפניות הנוגעות להטרדה מינית
סטודנטים נדרשים להשלים את הלומדה במהלך הסמסטר הראשון ללימודיהם דרך מערכת אתרי הקורסים (Moodle). סטודנט שלא ישלים את הלומדה עד סוף הסמסטר הראשון ללימודיו, לא יוכל להיכנס למערכת ה-מודל בסמסטר העוקב. במוקד התמיכה של מרכז המחשוב ישמחו לסייע בכל נושא טכני הקשור להשלמת הלומדה (פרטי יצירת קשר נמצאים באתר האוניברסיטה).

הטרדה מינית באוניברסיטה
אל תהססו לפנות לנציבות התלונות לענייני הטרדה מינית
פרופסור זוהר אביתר-דוורסקי, כתובת מייל:  zohare@research.haifa.ac.il,
טלפון: 04-8249668   (טלפון פנימי 53668), נייד: 052-5290842.
פרופסור ענת דרך-זהבי,  כתובת מייל:  anatdz@research.haifa.ac.il
טלפון: 04-8288003 (טלפון פנימי: 58003) .
דוקטור ורדית גרבר, כתובת מייל:  vgarber@univ.haifa.ac.il, טלפון: 04-8240040 (טלפון  פנימי: 52040)  נייד:  054-3213932.
מירב אילון, כתובת מייל:  dmerav@univ.haifa.ac.il
טלפון: 04-8240027  (טלפון פנימי: 52027)  נייד: 054323951.
אמאל חליליה, כתובת מייל:  aabbas@univ.haifa.ac.il 
טלפון
  04-8240843 (טלפון פנימי: 52843)  נייד:  0543213902
רותי רז בן-ברק, ראש לשכת דיקנאט הסטודנטים  דואר אלקטרוני  rbraz@univ.haifa.ac.il   טלפון: 04-8240335 (טלפון פנימי 52335)
אהובה חייט, מנהלת לשכת אגודת הסטודנטים, דואר אלקטרוני: ahiat@univ.haifa.ac.il טלפון: 04-824569 (טלפון פנימי: 52569)  טלפון נייד: 054-2425233. 

למידע נוסף: נוהל למניעת הטרדה מינית – בעברית (נספחים- תרגום לאנגלית, ערבית, רוסית ואמהרית)

ג. פעילות ציבורית
מרכזת:  יעל ברגר
טלפון: 04-8240334, פנימי: 52334
מייל: yberger1@univ.haifa.ac.il

הפעילות הציבורית של חברי קהיליית האוניברסיטה בין כתליה מהווה חלק משלים של הפעילות האקדמית של האוניברסיטה. האוניברסיטה רואה את עקרון חופש הביטוי כעקרון יסוד שלה, ואת החינוך לתרבות של חופש הביטוי כאחת ממטרותיה.

עם זאת, על מנת להבטיח קיומם של חיים אקדמיים תקינים, נקבע כי כל פעילות ציבורית המתקיימת בין כתלי הקמפוס תידרש לעמוד בתנאים הבאים: שמירת דיני מדינת ישראל; שמירה על תקנות האוניברסיטה נהליה ורכושה; אי שיבוש מהלכם התקין של פעולות ההוראה, המחקר והעבודה בקמפוס.

לצורך שמירה על תנאים אלה קיים נוהל פעילות ציבורית. נוהל פעילות ציבורית ונהלים אחרים החלים בעניין ניתן למצוא באתר הדיקנאט.  פעילות ציבורית.

ד. רב האוניברסיטה
הרב דוקטור יוסף שטמלר אחראי על הפעלת בית־הכנסת בקמפוס. הרב מבצע רישום נישואין לסטודנטים, אנשי סגל ובני משפחותיהם, מנפיק תעודת רווקות, מקיים טקסי חתונה, בר-מצווה ועוד. קיימת אפשרות לערוך את הטקסים בבית הכנסת. בנוסף הוא מקיים תוכניות מילגה לסטודנטים, קורסים אקדמיים, שיעורים וערבי לימוד ותרבות. אתם מוזמנים לפנות ישירות לרב בכל נושא שיראה לכם רלוונטי.  טלפון: 054-3933062, דואר אלקטרוני: ravstamler@univ.haifa.ac.il.
ישור לאתר : http://synagogue.haifa.ac.il

ה. ריכוז התנדבות תמורת נקודות זכות אקדמיות 
וולפ״ח לתואר ראשון בלבד אשר יעסקו בפעילויות חברתיות הנמצאות ברשימות הדיקנאט בהיקף של 4 שעות שבועיות במהלך כל שנת הלימודים, יקבלו 4 נקודות זכות אקדמיות, בכפוף לאישור החוגים בהם הם לומדים. נקודות הזכות עבור הפעילות כרוכות ברישום מראש ובתשלום כקורס רגיל. ניתן להתנדב תמורת נקודות אקדמיות פעם אחת בתואר. פרטים נוספים באתר דיקנאט הסטודנטים.

ו. מועדון ״שיח ושיג״ (Debate)
המועדון מקיים הכשרה ותחרויות רטוריות. הפעילות מקנה לסטודנטים מיומנויות בדיבור בפני קהל, כישורי הקשבה וחשיבה ביקורתית. המצטיינים ייצגו את האוניברסיטה בתחרויות ארציות ובינלאומיות. אין צורך בניסיון קודם. לרישום ופרטים נא לפנות:  למר אורי זכאי, דואר אלקטרוני: haifa.debate@gmail.com.

יחידות הדיקנאט
א. היחידה למצוינות אקדמית
ראש היחידה:  כלנית קלימר
מרכזת היחידה: אהובה בולגנים
בית הסטודנט, קומה 2, חדרים 209-218  
טלפון 04-8249964
שעות פעילות היחידה: ימים א'-ה' בין השעות 15:00-9:00
שעות קבלה: ימים א', ג', ד', ה' בין השעות 13:00-10:00

היחידה למצוינות אקדמית פועלת למען קידומם האקדמי של הסטודנטים באוניברסיטת חיפה ומספקת שירותי ייעוץ ותמיכה אקדמיים ואישיים לסטודנטים.
השירותים המוצעים
1. ייעוץ אקדמי סטודנטים מוזמנים להגיע למשרדי היחידה, בשעות הקבלה, ולהתייעץ בכל נושא ובעיקר בנושאים אקדמיים, על מנת לאתר בעיות וקשיים העלולים להשפיע על התמודדותם בלימודים.
2. שיעורים פרטיים סטודנטים המתקשים בקורסים שונים בלימודיהם מוזמנים להיעזר במערך השיעורים הפרטיים. השיעורים ניתנים ע״י סטודנטים מצטיינים משנים מתקדמות או מתארים מתקדמים.
3. מרכז לכתיבה אקדמית סטודנטים מוזמנים לקבל הדרכה בכתיבת עבודות סמינריוניות ויעוץ סטטיסטי בהנחיית מורי היחידה במרכזים לכתיבה אקדמית, הממוקמים במעונות הסטודנטים ובספריית האוניברסיטה. במרכזים מתקיימים שיעורים פרטיים, סדנאות לכתיבה אקדמית ויעוץ ראשוני ממוקד לתהליכי כתיבה.
4. קורסי תגבור לקורסים אקדמיים במהלך שנת הלימודים מתקיימים קורסי תגבור בשיתוף חוגי הלימוד. הקורסים ניתנים בנוסף להרצאות ולשעות התרגול הניתנים מטעם חוגי הלימוד.
5. חונכות אישית  סטודנטים, המאותרים על־ידי צוות היחידה, הזקוקים ללווי אקדמי ואישי רצוף במהלך שנת־הלימודים, מקבלים סיוע של חונכות אישית לאורך שנת הלימודים. החונכות מועברת על־ידי סטודנטים מצטיינים באוניברסיטה ובהתאם לחוגי הלימוד השונים.
6. מתחילים ביחד תכנית המנטורים המלווים סטודנטים בשנה א' לאורך הסמסטר הראשון במטרה להקל על ההשתלבות בלימודים אקדמיים. הליווי בתכנית נעשה בקבוצות קטנות.

 ב. היחידה למלגות
מרכזת יחידת המלגות: ענת אבוטבול
בניין בית הסטודנט, חדר 313 (קומה 3)
טלפון 04-8288034, 04-8240330, פקס: 04-8249174
קבלת קהל בימי א'-ה', בין השעות 11:00-13:00

היחידה מטפלת בהענקת מלגות הצטיינות אקדמית ומלגות סיוע כלכלי לסטודנטים חדשים וותיקים הלומדים לקראת תואר ראשון בלבד באוניברסיטת חיפה וכן בהלוואות בתנאים מועדפים.
הזכאות למלגה מותנית בעמידה בקריטריונים הנקבעים על ידי הרשויות המוסמכות של האוניברסיטה.

תנאים בסיסיים לזכאות למלגה   

  • מעמד אקדמי מן המניין.
  • תקינות לימודים (בבדיקת תקינות הלימודים, יילקחו בחשבון כל השנים בהם הסטודנט רשום לתואר ראשון באוניברסיטת חיפה, זאת גם במקרים של החלפת חוג/ים במהלך הלימודים לתואר).
  • היקף לימודים מינימאלי בשנת הלימודים השוטפת (30 נקודות זכות לפחות).
  • עמידה בסף אקדמי מנימלי : סטודנט חדש : ציון פסיכומטרי גולמי 575, סטודנט ותיק: ממוצע ציונים 80 לפחות  משנה קודמת בכל אחד מחוגי הלימוד וצבירת ציונים על קורסים משנה קודמת בהיקף של 30 נקודות זכות ולא פחות מ 12 נקודות זכות בחוג אחד.

מלגת סיוע כלכלי  
מיועדת לסטודנטים חדשים וותיקים הלומדים לתואר ראשון באוניברסיטת חיפה בלבד ולא בשלוחותיה.
הבקשה למלגה אינטרנטית  מוגשת ביוזמת הסטודנט דרך דף הבית של האוניברסיטה – פורטל הסטודנטים – לשונית טפסים ותדפיסים – בקשה למלגת סיוע דיקנאט הסטודנטים.
לסטודנטים חדשים הכניסה לפורטל מתאפשרת רק לאחר תשלום מקדמה על חשבון שכר הלימוד וקבלת הרשאה.  

מועדי הגשת בקשה למלגה

  • למתחילים לימודים בסמסטר א', החל מאוגוסט ועד שבועיים לאחר פתיחת שנת הלימודים.
  • למתחילים לימודים בסמסטר ב' או בסמסטר קיץ, החל משבוע לפני תחילת הסמסטר אליו נרשמו ועד שבוע לאחריו.
  • הזכאות למלגה תיקבע על סמך צבירת ניקוד בנתוניהם הסוציו-אקונומיים של מבקשי המלגה, תוך עמידה בכל הקריטריונים הבסיסיים שפורטו לעיל.

ניקוד המצב הכלכלי נקבע על סמך גובה ההכנסה ברוטו לנפש במשפחה ובהתאם למצבם המשפחתי של מבקשי המלגה. 
נתונים מיוחדים שיזכו בניקוד (כנגד הגשת אישורים) שרות צבאי סדיר או שרות לאומי, שרות מילואים של יותר מ-10 ימים רצופים בשנה החולפת או 21 ימים מצטברים  בתקופת הלימודים (לסטודנטים ותיקים); עבודת הסטודנט; עולים חדשים עד 10 שנים בארץ; עולים חדשים עד 4 שנים בודדים בארץ; קרובי משפחה מדרגה ראשונה החולים במחלה קשה (בעלת השלכה על המצב הכלכלי של המשפחה); בן/בת זוג סטודנט/ית לתואר ראשון או חייל/ת בשירות סדיר; ומספר נפשות נתמכות בבית הסטודנט.

מלגות הישגים אקדמיים
סטודנטים הזכאים למלגת הצטיינות יאותרו על-ידי האוניברסיטה, ותישלח להם הודעה על כך לאחר תחילת שנת הלימודים.
הזכאות למלגת הישגים אקדמיים מאושרת על סמך עמידה בתנאים הבסיסיים  שפורטו  מעלה והישגיהם האקדמיים של הסטודנטים, ללא תלות במצבם הכלכלי או המשפחתי. הזכאות למלגה אינה תלויה בזכאות למלגות אחרות (מלגת סיוע או מימון לימודים ממקורות חיצוניים), למעט סטודנטים הרשומים בשנה א' בתוכנית ייעודית מובחנת (כגון מלט"ק וחובלים).
קבלת המלגה מותנית בפעילות חברתית בהיקף של 25 שעות שנתיות. סטודנטים בחוגים טיפוליים בפקולטה למדעי הרווחה והבריאות פטורים מחובת פעילות חברתית בכל שנה בה הם מבצעים עבודה מעשית/לימודי שדה במסגרת תכנית הלימודים שלהם. רשימת פרויקטים חברתיים מוכרים לפעילות חברתית תישלח לזכאי המלגה יחד עם ההודעה על מועמדותם למלגה.

מלגות הישגים לסטודנטים חדשים על סמך ציון פסיכומטרי גולמי
המלגה תוענק בשנת הלימודים השוטפת בלבד לסטודנטים חדשים שהתקבלו ללימודי שנה א'. סטודנטים הלומדים באוניברסיטה כיום או כאלה שהיו רשומים בעבר ללימודי תואר ראשון באוניברסיטת חיפה ולא השלימו את לימודיהם לא זכאים למלגה זו. גובה המלגה יקבע ביחס להיקף שכר הלימוד שלהם.   

  • סטודנטים בעלי ציון פסיכומטרי גולמי 730 ומעלה יהיו זכאים למלגה בהיקף של עד 100% מגובה שכר הלימוד הבסיסי (לא כולל תשלומים נלווים).
  • סטודנטים בעלי ציון פסיכומטרי גולמי 700-729 (למעט בחוג להפרעות בתקשורת) יהיו זכאים למלגה בהיקף של עד 50% משכר הלימוד הבסיסי (לא כולל תשלומים נלווים).
  • סטודנטים בעלי ציון פסיכומטרי גולמי 600-699 הלומדים בחוגים לפי הרשימה המפורטת באתר היחידה למלגות יהיו זכאים למלגה בהיקף של עד 35% או 50% משכר הלימוד הבסיסי (לא כולל תשלומים נלווים) בהתאם לחוג ולציון הפסיכומטרי הגולמי שלהם .

מלגות הישגים לסטודנטים ותיקים
זכאים למלגה סטודנטים שממוצע הציונים שלהם משנה קודמת נכלל ב-5% הגבוהים בחוג אחד וב-10% הגבוהים בחוג השני, ובנוסף הם עומדים בכל הקריטריונים הבסיסיים לזכאות למלגה שצוינו לעיל.

הלוואות
סטודנטים יכולים ליהנות מהלוואות בתנאים מועדפים, ללא ריבית וללא הצמדה, מקרנות להלוואת האוניברסיטה ומחוצה לה. פרטים על סוגי ההלוואות ניתן למצוא באתר יחידת המלגות.

יתכנו שינויים בקריטריונים לשנת הלימודים תשפ"א

ג. היחידה למעונות ודיור
ראש היחידה: אסנת ויינשטיין
טלפון:  04-8249931, פקס: 04-8288217
הרשמה: 04-8288219, הרשמה פקס: 04-8256335
שעות קבלה: ימים א-ה', בין השעות 08:30-14:00
אתר האינטרנט:  היחידה למעונות ודיור

באוניברסיטת חיפה מעונות לכ־1,100 סטודנטים.
בשל הגידול במספר הסטודנטים הלומדים באוניברסיטה והביקוש הרב למגורים במעונות אין האוניברסיטה יכולה להבטיח מגורים לכל מבקשי הדיור.

אישור קבלה למעונות ניתן על־ידי ועדת מעונות, המתבססת על קריטריונים שהאוניברסיטה קבעה. בין הקריטריונים המרכזיים:  הישגים אקדמיים (לרבות נתוני קבלה של סטודנטים חדשים), מצב כלכלי, מרחק מגורים מן האוניברסיטה. קריטריונים נוספים הם: עבודה, נכות, משפחה חד-הורית, משפחה שכולה מקרב אנשי הביטחון ונפגעי פעולות איבה, אחים/אחיות סטודנטים, שירות צבאי/לאומי ועתודה, שירות מילואים, נשים בנות מיעוטים, חבר סגל או ילדי חבר סגל.

זכאים לדיור במעונות ללא דיון (אך חייבים בהרשמה בצירוף האישורים הרלוונטיים):

 סטודנטים בודדים השוהים בארץ מעל שנתיים ויתומים.
 סטודנטים עם נכות מעל 45% או 35% נכות גפיים תחתונות.
 סטודנטים בעלי ציון פסיכומטרי או סכם מעל 700 (מובטחים מגורים במעונות ״טליה״ לשנה א' בלבד).
סטודנטים לתואר שני ושלישי (מובטחים מגורים במעונות ״טליה״).
סטודנטים מצטיינים שציונהם בין 5% הגבוהים בחוג בו הם לומדים (מובטחים מגורים במעונות ״טליה״).           

הרשמה למעונות לשנת־הלימודים תשפ"א הסתיימה בתאריך 30.6.2020 .

מועמדים שבקשתם נדחתה יכולים להגיש ערעור באמצעות מכתב ויכללו ברשימת המתנה, וזכאותם תיבחן על בסיס מקומות שיתפנו לפני או במהלך שנת הלימודים. רשימת ההמתנה תכלול גם מועמדים שלא הספיקו להירשם במועד. מועמדים כאלה יוכלו להירשם למעונות עם פתיחת שנת הלימודים ויתקבלו על בסיס מקום פנוי ובהתאם לזכאותם על פי הקריטריונים לעיל.

שכר דירה
בשנת הלימודים תשפ"א שכר הדירה במעונות הינו כדלקמן:

סוג המעון   שכר דירה
פדרמן ושקמה (עם שותף) כ- 750 ש״ח 
פדרמן יחיד / שקמה  משופץ כ- 895 ש"ח 
שקמה – זוגות נשואים כ-1,780 ש״ח 
בריטניה –  כ- 895 ש״ח 
טליה   כ- 1,000 ש״ח  
טליה  זוגות כ-1,780 ש״ח 
שכר דירה צמוד למדד בגין חודש אפריל 2020

כל המחירים של כל סוגי המעונות לא כוללים חשמל שנה הבאה.

במעונות מספר סוגי מגורים

מעונות ״פדרמן״ – דירות בנות 3 חדרים, 2 סטודנטים בחדר. בכל דירה מטבח מאובזר, פינת אוכל, מקלחת ושירותים משותפים.

מעונות ״בריטניה״ – דירות בנות 6 חדרים, סטודנט בחדר. בכל דירה מטבח מאובזר, פינת אוכל, סלון, 2 מקלחות ו־2 שירותים משותפים.

מעונות ״טליה״ – מגורים מרווחים ומעוצבים ברמה גבוהה.

לסטודנטים לתואר ראשון – דירות בנות 5/6 חדרים, סטודנט בחדר.
לסטודנטים לתואר שני ושלישי – דירות בנות 3 חדרים, סטודנט בחדר. במידה שמספר הסטודנטים לתארים מתקדמים גבוה ממספר הדירות ל-3 חדרים, יתגוררו בדירות בנות 6 חדרים.
בכל דירה מטבח מאובזר, פינת אוכל וסלון משותפים. לכל חדר מקלחת ושירותים צמודים.
לזוגות נשואים – דירות בנות 2 חדרים מרווחות ומעוצבות ברמה גבוהה. בכל דירה מטבח מאובזר, פינת אוכל, סלון מקלחת ושירותים.

״בני חיפה״ – בניין שנבנה בסיוע עיריית חיפה, לסטודנטים תושבי חיפה בלבד. הדירות בנות 5 חדרים, סטודנט בחדר. בכל דירה מטבח מאובזר, פינת אוכל וסלון משותפים. לכל חדר מקלחת ושירותים צמודים.

מעונות ״שקמה״ – ממוקמים בשכונת רוממה החדשה בחיפה, כ-15 דקות נסיעה מהאוניברסיטה. 
דירות חדר הכוללת מטבחון מאובזר, מקלחת ושירותים משותפים. בכל דירה שני סטודנטים.
לזוגות נשואים – דירות הכוללות מטבחון מאובזר (מקרר, כיריים גז, ארונות מטבח, מקלחת ושירותים)

במעונות ״פדרמן״ ו״טליה״ קיימות דירות המותאמות לסטודנטים נכים על פי חוק.
במעונות שבמתחם הקמפוס ניתנים השירותים הבאים: חדרי מחשבים, חדרי כביסה, פעילויות תרבות, מועדון, מכונות צילום, כיתת עיוורים, בית כנסת, חיבור לאינטרנט מהיר, חיבור לשירותי הטלוויזיה בכבלים בתשלום ועוד. כמו כן קיים מינימרקט.

במעונות שקמה  חדר כביסה לשימוש דיירי המעונות.
השיבוץ לסוגי המעונות ייעשה לפי ותק בלימודים תוך התחשבות בבקשת הסטודנט.

״עמית״ – שירות סוציאלי – לרשות הדיירים במעונות עומד ״עמית״ השירות הסוציאלי אשר נותן מענה לבעיות חברתיות ורגשיות. בכל בעיה, ניתן לפנות לעובדת סוציאלית אריאלה תאנה, בטלפון: 052-8699416 או להשאיר הודעה בטלפון: 04-8288263 (פנימי: 58263).

חברה ותרבות – מתקיימת פעילות חברתית ותרבותית ביזמת רכזים חברתיים והנהלת המעונות.

חניה – במעונות הסטודנטים חניון מקורה דו-קומתי ובו 120 מקומות חניה. מחיר תו חניה: 300 ₪ לשנה, 150 ₪ לסמסטר.

מתחם המעונות מגודר ומאובטח 24/7 והכניסה למתחם מותנית בבדיקה ביטחונית.

ד. היחידה לייעוץ פסיכולוגי  
מנהלת היחידה לייעוץ פסיכולוגי:  לילי אוקסמן
מרכזת מנהלית:  לימור פרד
מרכזת היחידה:  קרן פייר
מזכירות היחידה לייעוץ פסיכולוגי נמצאת ברחבת מעונות טליה.
טלפון: 048249334, 048249868 ;  פקס: 048249872

שעות הקבלה: ימים א'-ה' בין השעות 15:00-8:30.
ביתר השעות ניתן להשאיר הודעה בתא הקולי

במקרים דחופים לאחר השעה 16:00 ניתן לפנות לכונן בכיר ביחידת הביטחון,  טלפון 52340, 52360, או חיצוני 048240360

על כל מידע שנמסר לנו חל חיסיון מלא.

למידע נוסף על שירותי היחידה ניתן לפנות לאתר היחידה לייעוץ קליני:  

סטודנטים יכולים לקבל טיפול פסיכולוגי במגוון תחומים
שיפור הביטחון העצמי והדימוי העצמי
הפחתת מתחים וחרדות
חרדת בחינות ודחיינות
שיפור ביצירת קשרים חברתיים
שיפור הקשר הזוגי

היחידה לייעוץ פסיכולוגי מעניק טיפול בשיטות טיפול שונות
טיפול דינמי, קוגניטיבי ממוקד, קבוצתי וזוגי.
הטיפולים ביחידה לייעוץ פסיכולוגי ניתנים על ידי אנשי מקצוע מנוסים ובשעות נוחות לסטודנט.
הטיפולים מתקיימים לאורך כל השנה (כולל חופשת סמסטר וחופשת הקיץ), באוניברסיטה.
בפגישת ההכרות ניתן לקבל מענה על סוג הטיפול המתאים לכל פונה.

 

ה. המרכז לפיתוח וקריירה
אחראית המרכז לפיתוח קריירה:   לימור אינדיבו
בית הסטודנט, קומה 2, חדר 203
טלפון 04-8249508, פקס  04-8240664

שעות הקבלה: ימים א'-ה', בין השעות 9:00-14:00
דוא״ל:career@univ.haifa.ac.il   

 המרכז מתמחה בשירותי ייעוץ וסיוע בקבלת החלטה הקשורה בקריירה ולימודים – בכל שלבי החיים.

שירותי ייעוץ והכוון לימודי ותעסוקתי

  • ייעוץ בבחירת חוג לימוד.
  • סיוע למתלבטים בגיבוש החלטה הנוגעת לבחירה ושילוב חוגי לימוד.
  • בחירה באפשרות התואמת ביותר לשאיפות, לכישורים, ליכולות ולנטיות האישיות.

ייעוץ לקריירה

  • ייעוץ בבחירת כיוון תעסוקתי ופיתוח קריירה.
  • ייעוץ בתהליכי שינוי כיוון תעסוקתי (״קריירה שנייה״).
  • יצירת אינטגרציה בין צרכים, שיקולים, שאיפות, יכולות ונטיות אישיות לבחירת מסלול קריירה.
  • הכנה לתהליכי קבלה לעבודה.

 ייעוץ אישי להכנה לראיונות עבודה

  • כתיבת קורות חיים, ניהול רושם, התאמת שפת גוף, הדגשת חוזקות, התמודדות עם חרדה מראיונות, ועוד.
  • ייעוץ אישי לכתיבת קורות חיים.
  • תכנית "סיפתח" – ליווי תעסוקתי לסטודנטים המוכרים ב-20% ומעלה ע"י ביטוח לאומי

תכנית "טריפל מתמחים" – כניסה לעולם העבודה

  • צבירת ניסיון מקצועי תוך יצירת מערכת קשרים (Networking) רלוונטית.
  • התמחות בתכנית הינה במסגרת קורס בחירה במגוון חוגי לימוד וכוללת התמחות בארגון, קורס מלווה מטעם החוג וסדנאות קריירה.
  • חשיפת סטודנטים לחברות וארגונים בתחום הלימודים הרלוונטי, לטובת היכרות עם שוק העבודה.
  • יצירת הזדמנות להתנסות בארגונים ממגוון תחומים עבור הסטודנטים.

 ירידי תעסוקה לסטודנטים ובוגרים

  • ירידי תעסוקה לסטודנטים ובוגרים.
  • מפגשים עם מעסיקים.

מערכת חיפוש משרות והגשת קורות חיים – AcadeMe

  • רשת גיוס הסטודנטים והבוגרים המתקדמת בארץ.
  • במערכת מפורסמות מדי יום משרות מגוונות ע״י המעסיקים המובילים במשק.

ו. מדור נגישות ולקויות למידה
רכזת נגישות השירות: ניצה אריה
רכזת לקויות למידה ו/או הפרעות קשב: דוקטור מיכל שכטר-לרנר
מזכירת היחידה: דשה לוקשין

בית הסטודנט, קומה 2 חדר 217 טלפון: 04-8249265 (פנימי 53265)
דוא״ל:   LDA@univ.haifa.ac.il

המדור מעניק סיוע לסטודנטים עם לקויות למידה ו/או הפרעת קשב. המדור מעניק סיוע לסטודנטים המתמודדים עם מוגבלות פיזית, חושית, קוגניטיבית, נפשית וכן עם מגבלה רפואית זמנית או כרונית.

השירות כולל: מתן מידע, ליווי אישי, חונכויות, סדנאות, תמיכה באמצעות טכנולוגיה מסייעת, תיווך לחוגים ולגורמים באוניברסיטה, מיצוי זכויות, כרטיסי צילום לסטודנטים עם מוגבלות, השאלת מכשירי FM. חלק מהשירותים מותנה בתשלום סימלי. סטודנטים המעוניינים לקבל מידע או סיוע מוזמנים לפנות למזכירות המדור.

התאמות לבחינות
סטודנטים עם לקויות למידה והפרעות קשב: אבחון, מתן התאמות ויישומן, ראה פירוט בסעיף יחידת האבחון ללומד לקוי הלמידה (יה"ל), ובאתר יחידת האבחון ללומד לקוי למידה.

סטודנטים עם מוגבלות או לקות רפואית: התאמות לבחינות ניתנות על סמך אישורים מרופאים מומחים ובהתאם לשיקול ועדה רפואית. ראה הנחיות להלן:
הנחיות להגשת בקשה לסיוע/התאמות בלימודים ובבחינות בגין לקות רפואית או מגבלה
על מנת לקבל התאמות ללימודים ולהיבחנות בגין לקות רפואית או מוגבלות, יש צורך באישור מדיקנאט הסטודנטים. לא ניתן להשתמש באישורים אשר התקבלו ממוסדות אחרים.  להסדרת ההתאמות יש לפעול בהתאם להנחיות שלהלן:

  1. מילוי טופס ״בקשה לסיוע והתאמות לבחינות״, וטופס ״ויתור סודיות״ אותם ניתן להוריד מאתר הדיקנאט או לבקש שישלחו במייל. ניתן לבקש עזרה במילוי הטפסים במזכירות המדור או בפגישה האישית.
  2. צרוף מסמכים לבקשה:
     א. אישורים רפואיים עדכניים מרופא מומחה, בהתאם ל״הנחיות לתעוד רפואי״ בהמשך  מסמך זה.
     ב.  אישור על הכרה בנכות במידה וקיים מהמוסד לביטוח לאומי או משרד הביטחון.
  3. קביעת פגישה אישית דרך מזכירות המדור לנגישות ולקויות למידה. הפגישה תיקבע עם יועצת המדור או רכזת נגישות השירות בהתאם לנושא הבקשה.

את הבקשה בצירוף האישורים יש להגיש בתחילת כל סמסטר, ועד 45 ימים לפני מועד תחילת הבחינות. בקשות שיוגשו באיחור יטופלו בסמסטר העוקב.
הבקשה תישקל על ידי הגורמים המקצועיים, ובמקרה הצורך תובא לדיון בועדה הרפואית. עם קבלת ההחלטה תישלח תשובה או מכתב התאמות לגורמים הרלוונטיים באוניברסיטה ולמגיש הבקשה.
במקרים דחופים בלבד, ינתן מענה לבקשה שתוגש  עד 10 ימי עבודה לפני מועד תחילת הבחינות.
סטודנט רשאי להגיש ערעור על ההחלטה תוך 15 ימים מקבלת התשובה/מכתב ההתאמות. הערר יוגש למזכירות המדור בכתב. סטודנט המעוניין להופיע בפני ועדת הערר בגפו או עם מלווה מטעמו, יגיש בקשה בכתב למזכירות המדור. ההחלטה על מועד הועדה ומיקומה ימסרו לסטודנט 7 ימים מראש. הועדה תעביר את החלטתה בכתב לסטודנט לא יאוחר מ-30 יום מהגשת הערר.

הנחיות לתיעוד רפואי לשם קבלת התאמות
התמחות מקצועית של הרופא המאבחן  צריכה להיות התאמה בין סוג ההתמחות המקצועית של הרופא והמגבלה אותה הוא מאבחן. לרופא יהיו הכשרה וניסיון רלוונטי בתחום. כמו כן, לא יהיה קשר אישי או משפחתי בין הרופא לסטודנט.
אבחנה רפואית על האישור הרפואי לכלול אבחנה ברורה.
מבחנים ופרוצדורות נלוות רצוי לצרף לחוות הדעת הרפואית גם תוצאות של כלי אבחון, תצפיות וראיונות בהם נעשה שימוש בהליך האבחוני.
המידע הרפואי יהיה עדכני מ-3 חודשים אחרונים.
השפעת האבחנה על היכולת התפקודית
חשוב לתת מידע לגבי מידת החומרה של המצב הרפואי, השפעת הלקות על יכולת התפקוד, והאם המצב הוא כרוני או זמני.
המידע לגבי השפעת המצב הרפואי על התפקוד חשובה כדי לקבוע האם קיימת מגבלה ואילו התאמות נדרשות כדי לאפשר תפקוד אקדמי. ההתאמה נקבעת על ידי הגורמים המתאימים באוניברסיטה.
תאור סוגי טיפולים תאור הטיפול התרופתי, ציוד עזר, טכנולוגיה מסייעת, שירותי טיפול ושיקום, תאור תופעות לוואי של טיפול תרופתי והשפעתו על תפקוד גופני, התנהגותי או קוגניטיבי. 

שירותים נוספים לסטודנטים עם מוגבלות
מרכז למידה לעיוור בספריה לסטודנטים עיוורים וכבדי ראיה. המרכז מצויד במחשבים, בתוכנות מיוחדות ובציוד היקפי, כולל מסכים בעלי ניגודיות גבוהה, מכשירי עזר להגדלה, מכונת צילום להגדלה ל A3 סורק ותוכנות הגדלה והקראה.

חונכות אקדמית לסטודנטים עם מגבלה נפשית של משרד הבריאות
בניין בית הסטודנט, קומה 3, חדר 315
טלפון:  04-8288616, 050-6819209
דוא״ל: natan.hu@univ.haifa.ac.il

חברת ״נתן״, בחסות דיקנאט הסטודנטים, מפעילה תוכנית חונכות לסטודנטים המתמודדים עם מגבלה נפשית. הסיוע ניתן על ידי סטודנטים חונכים במסגרת של 4 שעות שבועיות. תוכנית מיועדת לסטודנטים עם מגבלה נפשית, הזכאים לסל שיקום של שירותי בריאות הנפש במשרד הבריאות ולומדים בהיקף של לפחות חצי תוכנית. סטודנטים המתאימים להגדרות אלו מוזמנים לפנות לרכזת השכלה אקדמית נתמכת לקבלת ליווי ותמיכה אישית במהלך לימודיהם. לבירור פרטים נוספים וקביעת פגישה אישית ודיסקרטית ניתן ליצור קשר עם רכזת התוכנית.

יחידת האבחון ללומד לקויי הלמידה (יה"ל)
ראש אקדמי: פרופסור תמי קציר
אחראית היחידה: דוקטור מיכל שכטר-לרנר
מזכירת היחידה:  מיכל הייט בן נעים

בניין חינוך ומדעים, קומה 2, חדר 206
טלפון: 04-8249022 או פנימי 53022

שעות קבלה: ימים א'-ה' בין השעות 9:00-12:00
דוא"ל: mhait@univ.haifa.ac.il

יחידת האבחון ללומד לקויי הלמידה אחראית למתן מענה בתחומי אבחון והתאמות לימודיות לסטודנטים עם לקויות למידה והפרעות קשב.
תמיכה וסיוע לסטודנטים ניתנים במסגרת דיקנאט הסטודנטים (ראה המדור לנגישות ולקויות למידה).

אבחון
התאמות לימודיות בגין לקויות למידה ניתנות על בסיס אבחון מוכר של לקויות למידה אשר מבוצע על ידי מאבחן מוכר ובאמצעות מערכת תפקודי למידה (מת״ל) שפותחה על ידי המרכז הארצי לבחינות והערכה בהתאם לדרישת המועצה להשכלה גבוהה. התאמות לימודיות בגין הפרעת קשב ניתנות על בסיס שני תנאים: 1) המצאת אבחון מוכר של הפרעת קשב אשר בוצע על ידי מאבחן מוכר כפי שנקבע בחוק (נוירולוג או פסיכיאטר) 2) בחינת השלכות הפרעת הקשב על תפקוד אקדמי. בחינה זו מתבצעת באמצעות מערכת תפקודי למידה (מת"ל)
ניתן לבצע אבחון תפקודי למידה (מת"ל) ביחידת האבחון ללומד לקויי הלמידה (יה"ל) בתיאום מראש. האבחון כרוך בתשלום, שנקבע על ידי המועצה להשכלה גבוהה והינו אחיד בכלל המוסדות להשכלה גבוהה בארץ.
לגבי המצאת דוחות אבחון קודמים שבוצעו שלא על ידי יחידת האבחון יה"ל: יתקבלו רק אבחונים שנערכו באמצעות מערכת תפקודי למידה (מת"ל) על ידי מוסדות המורשים לעבוד עם מערכת זו.  אבחוני תפקודי למידה אלה יבדקו על ידי מאבחנת מומחית במטרה:

  1. לבחון את מידת הצורך בהעמקת הבדיקה.
  2. לבחון את ההמלצות בדבר מתן התאמות.
  3. לבחון את היכולת ליישם את ההמלצות להתאמות באוניברסיטת חיפה.

אבחון לסטודנטים שאינם עומדים בקריטריונים לאבחון באמצעות מת"ל

יועבר אבחון בסיס, הנערך בשפת האם של הסטודנט, והבודק מספר יכולות: יכולת הקריאה והכתיבה, יכולות הקשב והריכוז וכן את הכישורים האקדמיים. האבחונים נערכים בשפות עברית וערבית. סטודנט ששפת אימו אינה עברית מחוייב לעבור גם אבחון בעברית.
בתום תהליך האבחון, והיה ונמצא כי הסטודנט הינו לקוי למידה הוא יהא זכאי להתאמות לימודיות התקפות לאורך כל שנות לימודיו לתואר.
ייעוץ אישי ותמיכה -ראו המדור לנגישות ולקויות למידה.

ז. היחידה למעורבות חברתית
מנהלת היחידה:  חגית הלמר-הלמן
מרכזת היחידה: דורית אבו
מרכזת תכניות: נורית קנטרוביץ' 
מרכז תכניות:  ארז אברהם גור
רכז תכנית לסטודנטים דרוזים: מר איאד קיזל
אחראית תכנית הדגל: גב' ענת טנג'י-שליסלברג
מנהלת תכנית ״אוניברסיטה בעם״: גב' מירה אלתר
רכזת יחידת חיפה – ארגון שגרירי רוטשילד: גב' לי ויצנר

חדר 311 קומה 3, בית הסטודנט, טלפון 04-8240665 , פקס: 04-8240743
שעות קבלה: ימים א׳-ה' בין השעות 15:30-10:00 .

היחידה למעורבות חברתית, בדיקנט הסטודנטים, שמה לה למטרה לקדם מעורבות ואחריות חברתית בקרב קהילת האוניברסיטה (סגל וסטודנטים), מתוך תפיסה הרואה במעורבות ואחריות חברתית את תפקידה השלישי של האקדמיה, לצד ההוראה והמחקר. היחידה מאמינה ביכולתם של הסטודנטים לפעול בקהילה למען שינויים ארוכי טווח. היחידה תפעל לקידום אחריות – חברתית, מודעות ויזמות חברתית בקרב הסטודנטיות/ים, תוך יצירת דיאלוג ויישום כישורי מנהיגות.

מלגות
סטודנטים המשתתפים בתכניות היחידה זכאים למלגה לעידוד פעילות חברתית.

מטרות היחידה

  1. מיצוי הפוטנציאל האישי, האקדמי והחברתי הגלום בסטודנטים
  2. פיתוח מודעות ואחריות חברתית בקרב הסטודנטים
  3. פיתוח תכניות חברתיות ומיזמים קהילתיים
  4. פיתוח וחדשנות באמצעות יזמות חברתית
  5. פעילות הממוקדת באוכלוסיות מוחלשות ומודרות

במסגרת היחידה מתקיימות תכניות המשלבות השתתפות בקורסים אקדמיים, תכניות מנהיגות ופרויקטים קהילתיים:

1) תכנית מעורבים בקהילה, טלפון 04-8240745 .

2) תכנית המנהיגות  של קרן רווה רביד, טלפון  04-8240002

3) ארגון שגרירי רוטשילד, טלפון 04-8240665.

4) תכנית מנהיגות קהילתית יהודית-ערבית, טלפון 04-8240002.

5) תכנית מנהיגות אקדמית וחברתית לסטודנטים דרוזים, טלפון 04-8288322.

6) תכנית מנהיגות קהילתית לסטודנטים דרוזים, טלפון 04-8288322.

7) תכנית ״אוניברסיטה בעם״, טלפון 04-8249072.

8) פרויקטים קהילתיים: גן הילד, אתגר, ותכנית מלגות קציר, טלפון 04-8240745.

הקריטריונים להגשת מועמדות

  1. מודעות חברתית גבוהה וניסיון בפעילות חברתית.
  2. הישגים אקדמיים.
  3. מצב סוציו-אקונומי
  4. קריטריונים ייחודיים לתוכניות אשר יופעלו בתשפ"א.

יוכלו להגיש מועמדות לפעילות בתוכניות היחידה סטודנטים לתואר ראשון משנה א' ו-ב', וסטודנטים בתואר שני בשנה א', הלומדים באוניברסיטת חיפה

אופן ההרשמה וקבלה:

  1. מועדי ההרשמה: הרשמה לתוכניות היחידה לקראת שנת הלימודים תשפ"א תחל בתאריך 1.7.2020 ותסתיים ב-3.11.2020. (מספר מקומות מוגבל).
  2. טופס הרשמה: ניתן להיכנס לקישור: http://359.co.il/haufa/home
  3. תהליך הקבלה: קבלתם של המועמדים לאחת מן התכניות המופעלות על-ידי היחידה מותנית בעמידה בקריטריונים, בראיון אישי, מרכז הערכה קבוצתי ובהחלטת הגורם המממן.
  4. התשובה לסטודנטים תישלח לא יאוחר מ-17.11.2020

קרן אייסף
מנהלת התכנית: גב' לורן אזרד
בית הסטודנט, קומה 3, חדר 375
טלפון 04-8240307 , פנימי 7032

אייסף – ״הקרן הבינלאומית לחינוך״, הינה קרן מלגות פרטית מהוותיקות בישראל וארגון חברתי, ציוני, הפועל למען צמצמום פערים וקידום שוויון הזדמנויות בחינוך בחברה הישראלית באמצעות הגדלת הנגישות להשכלה גבוהה.
הערכים המרכזיים לאורם פועלת קרן אייסף הינם טיפוח החינוך ככלי המרכזי לפיתוח אישי ולאומי, העצמת המחויבות החברתית, חיזוק הזהות האישית והחיבור לשורשים כחלק מהרב-תרבותיות הישראלית, וחיזוקה של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית.
אוכלוסיית היעד העיקרית, בה רואה אייסף את המפתח להגשמת חזונה, הינם סטודנטים יוצאי צבא / שירות לאומי, המגיעים מהפריפריה הכלכלית והחברתית של ישראל בעלי פוטנציאל למצוינות אישית, להצלחה אקדמית ובעלי רקע ועניין במעורבות חברתית בעלי יתרה של 3 שנים מלאות בלימודים או המתחילים את שנתם הראשונה לתואר.
החברות בתוכנית אייסף כוללת: מלגה גבוהה בשיתוף עם אוניברסיטת חיפה, ליווי אישי ואקדמי, השתתפות בתוכנית למחויבות חברתית ומנהיגות הכוללת 15 מפגשים במהלך השנה (בימי שישי), השתתפות בפעילות חינוכית-קהילתית בהיקף של 4 שעות שבועיות. סטודנטים הלומדים בימי שישי לא יוכלו לקחת חלק במלגה ולהירשם.
סטודנטים החברים בקרן נהנים מתמיכה כלכלית משמעותית תוך חיבור בין הזהות האישית, המחויבות החברתית והפעילות הקהילתית. הקרן תומכת ומלווה סטודנטים לתואר ראשון, שני ושלישי ומעניקה לחבריה מערך סיוע נרחב מעבר למלגת הלימודים.
תהליך הקבלה לחברות בתוכנית אייסף מותנה במילוי טפסים אישיים, סדנת מיון וראיון אישי. סטודנטים המעוניינים להגיש מועמדות לחברות בתוכנית אייסף מתבקשים למלא טפסי מועמדות באתר אייסף www.isef.org.il החל מתחילת חודש יוני 2020 ועד סוף חודש יולי 2020.

מידע נוסף על קרן אייסף נתן למצוא באתר אייסף: www.isef.org.il או אצל מנהלת התכנית, גב' לורן אזרד, בטלפון 04-8240307 lauren@isef.org

נציב קבילות סטודנטים
פרופסור סופיה מנשה

נציב קבילות הסטודנטים מטפל בפניות של סטודנטים שלא נפתרו לאחר שהתבררו בכל הרמות המופקדות על הפעלת המערכות באוניברסיטה (כולל דיקן הסטודנטים) נציב קבילות הסטודנטים שואב את סמכותו מהנשיא והרקטור.
בקשה לתאום פגישה עם נציב קבילות הסטודנטים, פרופ' סופיה מנשה, תעשה באמצעות דוא"ל לכתובת: rector@univ.haifa.ac.il. בבקשה יש לציין את סיבת הפניה כולל שם מלא ומספר טלפון.
טל' לבירורים: 04-8240405
למידע נוסף:  נוהל נציב קבילות הסטודנטים